O akci
Oddělení pro datovou analýzu a simulace (ODAS) při katedře informatiky pořádá v tomto roce svůj první kreativní hackathon. Tato akce je určena pro všechny nadšené studenty, kteří si v naší týmové soutěži chtějí poměřit své schopnosti při tvorbě praktických aplikací pro zpracování zdravotnických diagnostických dat a manipulaci s nimi.
Zvolená soutěžní témata pro první ročník:
- Webová aplikace nad otevřenými daty,
- Detekce anomálií v signálech arteriálního a intrakraniálního tlaku,
- Generování syntetických signálů s anomáliemi,
- Predikce prodejů na základě historických dat,
- Dynamická klasifikace obsahu zdravotní dokumentace (stomatologie) s použitím AI.
Podmínky účasti
Soutěže se mohou zúčastnit pouze žáci středních a studenti vysokých škol starší 15 let (včetně čerstvých absolventů do půl roku od ukončení studia). Každý účastník se musí předem zaregistrovat a v den konání hackathonu se při zápisu identifikovat pomocí občanského průkazu a stvrdit souhlas se všeobecnými podmínkami a pravidly ochrany majetku a osob.
Účastník starší 18 let musí předložit souhlas se zpracováním osobních údajů (GDPR).
Účastník mladší 18 let musí předložit následující dokumenty:
- podepsaný souhlas zákonného zástupce s účastí na akci,
- podepsaný souhlas zákonného zástupce se zpracováním osobních údajů (tzv. „GDPR rodiče“).
Každý účastník musí být členem právě jednoho týmu. Týmy mají mít minimálně 3 členy, nejvíce pak 5 členů. Je-li účastník již při registraci součástí týmu, uvádí se jeho kódové označení v registračním formuláři do poznámky. Označení lze zvolit libovolně. Z nezařazených jednotlivců se sestaví vhodně složené týmy na začátku akce.
Zacházení s veškerými výstupy/výsledky soutěže upravuje zákon č. 121/2000 Sb. (dále autorský zákon). Jako takové se bezúplatně stanou vlastnictvím příslušného zadavatele. Ten se zavazuje zveřejnit je pod open-source licencí MIT nebo GPL. Účastník jako autor díla (výstupu/výsledku) bude i nadále oprávněn uplatňovat práva k dílu všemi způsoby spolu se zadavatelem. Registrací účastník prohlašuje, že souhlasí s podmínkami uvedenými v tomto odstavci a že je autorem díla (tj. výstupu/výsledku soutěže) nebo osobou oprávněnou k výkonu majetkových práv a práva na jeho zveřejnění. Zároveň potvrzuje, že používaná data byla získána a použita v souladu s platnými právními předpisy ČR, že dílo svým fungováním neporušuje platné právní předpisy ČR, nezasahuje do práv třetích osob a je v souladu s dobrými mravy.
Organizační informace
Akce odstartuje v pátek 23. května. Od 12:00 proběhne úvodní blok (registrace účastníků, workshopy atd.), samotné programování začne v 16:00. CreaThon potrvá přes noc a skončí v sobotu 24. května v 18:00. Uskuteční se v Centru přírodovědných a technických oborů Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (CPTO UJEP). Adresa je Pasteurova 3632/15, 400 96 Ústí nad Labem, GPS: 50°39’53.7″N, 14°1’33.7″E.
Nejvhodnější spojení z centra zajišťuje městská hromadná doprava ze zastávek Mírové náměstí nebo Divadlo. Využít lze autobus č. 83 (zastávka Klíšská – hlavní vchod je na opačné straně budovy), autobus č. 79 (zastávka Solvayova – dále ulicí Klíšská) nebo trolejbus č. 70/71 či autobus č. 81 (zastávka Poliklinika – dále ulicí Sadová a poté rovně do kampusu).
Zápis účastníků proběhne v 1. podlaží, po levé straně od vstupu do budovy. Hackathon se uskuteční především v 6. a 7. podlaží – v prostorách kateder informatiky a matematiky.

Po celou dobu akce bude účastníkům k dispozici občerstvení a prostory pro relaxaci, kde najdou například stolní fotbálek. Soutěžícím, kteří plánují delší odpočinek nebo spánek, doporučujeme si přinést karimatky, spacáky a další potřebné vybavení.
Doporučujeme účastníkům přinést si vlastní IT vybavení. K dispozici však budou i počítačové učebny a infrastruktura katedry informatiky. Po celou dobu programu budou k dispozici odborní mentoři a technická podpora. Ti účastníkům v případě potřeby rádi poradí a pomohou.
Program akce
23. 5.
12:00–15:00 | zápis účastníků
15:00–15:15 | zahájení (úvodní slovo, představení mentorů, představení sponzorů)
15:15–15:45 | představení zadání
15:45–16:15 | sestavování týmů
16:15–17:00 | představení týmů a jejich záměru
17:00–17:15 | týmový brainstorming nad zadáním
17:15–17:30 | umisťování týmů do místností
17:30–23:59 | hákování
24. 5.
00:00–14:30 | hákování
14:30–15:00 | odevzdání výstupů organizačnímu výboru
15:00–17:00 | soutěžní prezentace jednotlivých řešení
17:00–17:30 | přestávka (porada poroty a vyhodnocení hlasování)
17:30–18:00 | vyhlášení výsledků, předání cen
Workshopy (pátek 23. 5.)
Čas | Název workshopu |
12:15–13:00 | Základy strojového učení |
12:30–13:30 | Zpracování tabulkových dat pomocí Pandas |
13:15–14:00 | Časové řady a prediktivní modely |
13:15–14:00 | Agentní systémy pro zpracování přirozeného jazyka |
13:45–14:45 | Tvorba webových aplikací a datových dashboardů |
14:15–14:45 | Analýza fyziologických signálů a anomálií |
Organizační výbor a kontakt
V případě jakýchkoliv otázek k organizaci a obsahu akce nás neváhejte kontaktovat. Kontaktní adresa:
RNDr. Jiří Škvor, Ph.D.
e-mail: jiri.skvor@ujep.cz
Tel: +420 607 029 947
Členové organizačního výboru:
- Předseda: doc. RNDr. Zbyšek Posel, Ph.D.
- Ing. Mgr. Pavel Beránek
- Mgr. Jiří Fišer, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Háková
- RNDr. Petr Kubera, Ph.D.
- MUDr. Josef Škola, Ph.D., EDIC
- RNDr. Jiří Škvára, Ph.D.
- RNDr. Jiří Škvor, Ph.D.
- Bc. Jaroslav Tichý
Napsat komentář