CreaThon 2025

O akci

Oddělení pro datovou analýzu a simulace na katedře informatiky pořádá v tomto roce svůj první kreativní hackathon. Tato akce je určená pro všechny nadšené studenty vysokých škol, kteří si v naší týmové soutěži chtějí poměřit své schopnosti při tvorbě praktických aplikací z oblasti zpracování a manipulace se zdravotnickými diagnostickými daty.

Zvolenými soutěžními tématy pro první ročník jsou:

  • Téma 1: Detekce anomálií v signálech nitrolebního a arteriálního tlaku
  • Téma 2: Generování syntetických signálů s anomáliemi
  • Téma 3: Anonymizace a standardizace DICOM a HDF5 souborů

Registrace

Soutěže se mohou zúčastnit všechny osoby starší 18 let, kteří se musí níže zaregistrovat a v den konání hackathonu se při zápisu identifikovat pomocí OP a stvrdit svůj souhlas se všeobecnými podmínkami a pravidly ochrany majetku a osob. Dále je nutné podepsat souhlas se zpracováním osobních údajů:

Každý účastník musí být členem právě jednoho týmu. Týmy by měly mít minimálně 3 členy, nejvíce pak 5 členů. Pokud jste součástí nějakého týmu již v okamžiku registrace, uveďte jeho kódové označení níže v registračním formuláři (můžete se domluvit na libovolném označení týmu, snažte se ale zvolit jedinečné jméno). Z nezařazených jednotlivců se sestaví vhodně složené týmy na začátku akce.

Veškeré výstupy/výsledky soutěže spadající pod zákon č. 121/2000 Sb. (dále autorský zákon) se bezúplatně stanou vlastnictvím příslušného zadavatele, který se zavazuje je zveřejnit pod open-source licencí MIT nebo GPL. Účastník jako autor díla (výstupu/výsledku) bude i nadále oprávněn vykonávat práva k dílu všemi způsoby spolu se zadavatelem. Registrací účastník prohlašuje, že souhlasí s podmínkami uvedenými v tomto odstavci a současně že je autorem díla (tj. výstupu/výsledku soutěže) nebo osobou oprávněnou k výkonu majetkových práv a práva na zveřejnění díla, že používaná data byla získána a použita v souladu s platnými právními předpisy ČR a že dílo svým fungováním neporušuje platné právní předpisy ČR, nezasahuje do práv třetích osob a je v souladu s dobrými mravy.

Organizační informace

Začíná se v pátek 23. května ve 12.00, resp. 16.00 a končí v sobotu 24. května v 18.00. Akce bude probíhat přes noc. Celá akce se koná v nové budově CPTO (Pasteurova 3632/15, 400 96 Ústí nad Labem), ve které sídlí katedra informatiky Přírodovědecké fakulty UJEP v Ústí nad Labem.

Zápis účastníků bude probíhat v 1. podlaží (při vstupu do budovy). Samotný hackathon bude probíhat zejména v 6. a 7. podlaží (katedry informatiky a matematiky), kde bude připraveno veškeré zázemí.

Pokud se do Ústí nad Labem vypravíte vlakem, pak na cestu od hlavního nádraží doporučujeme využít MHD, a to např. ze stanice Mírové náměstí do stanice Klíšská (autobus č. 83; zastávka je na znamení), Solvayova (autobus č. 83; zastávka je na znamení), nebo Kampus (autobus č. 81, trolejbus č. 71), případně se dopravit pěšky, viz mapu níže.

Pro účastníky bude v průběhu celé akce zajištěno občerstvení a prostory pro případné odreagovaní (stolní fotbálek aj.). Pro případ potenciální potřeby spánku doporučujeme účastníkům přinést si sebou vlastní karimatky, spacáky apod.

Účastníkům soutěže se doporučuje, aby se dostavili s vlastním IT vybavením. Během celé programu bude k dispozici technická podpora a odborní mentoři, kteří účastníkům soutěže rádi poradí a pomohou. Účastníci také mohou v případě potřeby využívat počítačové učebny a infrastrukturu katedry informatiky.

Program akce

  • 1. Den (pátek)
    • 12.00–14.00: zápis účastníků
    • 14.00–14.30: zahájení
      • úvodní slovo
      • představení mentorů
      • představení sponzorů
    • 14.30–15.00: prezentace zadání
    • 15.00–16.00: paralelní workshopy k zadáním
    • 16.00–24.00: tvůrčí práce na vybraném zadání
  • 2. den (sobota)
    • 00.00–16.00: tvůrčí práce na vybraném zadání
    • 16.00–17.00: závěrečná (soutěžní) prezentace jednotlivých řešení
    • 17.00–17.30: přestávka
    • 17.30–18.00: vyhlášení výsledků

Organizační výbor a kontakt

V případě jakýchkoliv otázek k organizaci a obsahu akce nás neváhejte kontaktovat. Kontaktní adresa na organizační výbor:

Ing. Mgr. Pavel Beránek
e-mail: pavel.beranek@ujep.cz
Tel: +420 475 286 724

Členové organizačního výboru:

  • Předseda: doc. RNDr. Zbyšek Posel, Ph.D.
  • RNDr. Jiří Škvor, Ph.D.
  • MUDr. Josef Škola, Ph.D., EDIC
  • Mgr. Jiří Fišer, Ph.D.
  • RNDr. Jiří Škvára, Ph.D.
  • RNDr. Petr Kubera, Ph.D.
  • Ing. Mgr. Pavel Beránek
  • Bc. Jaroslav Tichý
  • Mgr. Kateřina Háková

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *